dimarts, 24 d’abril del 2012

El Chipe rosado

        Avui començaré a glossar dels ocells que he pogut fotografiar tant en els meus viatges com per les nostres contrades, perquè tinc ganes de compartir-ho. Començo amb el Chipe rosado, que vaig veure a la reserva de la Biosfera del volcán Tacaná, a Guatemala.
       El Chipe rosado, Ergaticus versicolor, és un ocell de la mida d'un pardal (també és un passeriforme), amb un color rosat, tirant a vermell al voltant del coll. Està classificat com a espècie vulnerable. Per això, després de visitar alguns llocs de la xarxa especialitzats en ornitologia, on l'arriben a qualificar en perill d'extinció, m'ha sobtat de veure'n fàcilment una colla d'exemplars. L'ocell és endèmic d'aquesta zona. L'ecosistema és molt peculiar i procliu als endemismes tant animals com vegetals. S'ajunten l'alçada i la latitud tropical. El Chipe rosado és una taca rosada que salta nerviosa de branca en branca, i emet un cant que fa chip-chip, d'aquí el seu nom. Em va costar caçar-lo amb la càmera i enfocar la fotografia. És inconfusible i és el símbol de la reserva del Tacaná. Us deixo la imatge que vaig aconseguir fer-li, per recordar que és responsabilitat de tots poder preservar aquesta meravella abans que les explotacions d'or acabin destruint aquest paratge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada